Wednesday, October 7, 2009

KU BAWA MEMORI ITU - (EPISODE 3)...


Sambungan dari - KU BAWA MEMORI ITU (EPISODE 2)

******************************************************************************

Dia berkira-kira sama ada nak bagitau Ijam atau tak. Kalau 'orang tua' ni tau, confirm aku kene gelak sakan.
"Kalau tak nak cerita, tak pe." Ijam buat-buat merajuk.
"Dengan syarat..." Ijam memandang ke arahnya.
"Jangan ketawakan Alisya." Ijam mengangkat tangan sebagai isyarat yang dia tak akan ketawa walaupun hakikatnya dia akan ketawa juga. Dari A hingga Z, Alisya bercerita tentang isi surat tu. Seboleh-bolehnya Ijam menahan ketawa, tapi tak boleh jugak. Sudahnya terkeluar juga ketawanya. Kan, aku dah agak, tak boleh pakai janji mamat ni. Getus Alisya geram.
"Ada peminat rupanya adik abang ni." Melihat muka Alisya yang masam Ijam berhenti ketawa.
"Janganlah merajuk lagi. Penat abang Ijam nak pujuk."
"Taklah...ketawalah sampai keluar anak tekak tu."

"Betul Alisya suruh abang Ijam ketawa lagi..." Ijam mengajuk kembali ayat Alisya mengusiknya tadi. Alisya melemparkan bantal kecil yang berada di sebelahnya ke muka Ijam. Namun Ijam sempat mengelak. Mula-mula nak merajuk balik, tapi bila dengar Ijam ketawa, dia pun turut sama ketawa.
"Dahlah, lagi lama Alisya kat bilik ni, lagi gila dibuatnya."
"Eleh...gila-gila pun, orang kat bilik ni juga yang Alisya cari."
Alisya menjelirkan lidahnya. Perasan.
Alisya berhenti di pintu dan menoleh ke arah Ijam.
"Kenapa?"
"Thank's, tolong Alisya tadi."
Ijam tersenyum dan menganggukkan kepalanya.

**********************************************************************************
bersambung..........

2 comments:

jai@jezz said...

aicehh..~ felling la pulak layan citer ni.. ~

Ilyah.... said...

jai@jezz:
Alamak..jai dh layan citer ni...:-) Thank's..hehehehehe