Wednesday, March 31, 2010

1.4.3.7.... - PART 6 -


Sambungan dari PART 5....

**********************************************************************************

Mereka bertiga memilih cafe di seberang pejabat untuk sarapan pagi. Baru minggu ni mereka dapat keluar makan bersama setelah seminggu Tasya out station.
"Tasya, ada orang tu rindu kat kau."
"Iye Alan. Aku tahu siapa. Kau kan?"
"Ceh. Tu..best friend kau."
Qairien mengerutkan dahinya.
"Dah kenapa aku pulak."
Jawapan yang paling suka didengari kalau Qairien menjawab. Gurauan tak pernah lari dalam perhubungan mereka bertiga. Malah dengan gurauan hubungan mereka menjadi rapat.
"Alan, aku dengar ada orang tu dapat bunga."
"Aaah..Tersenyum orang tu Tasya, dapat bunga."
Hampeh. Kenakan aku lagi budak dua ekor ni.
"Kenapa? Kau jeles ye Alan." Qairien membalas mempertahankan dirinya.
"Taklah jeles. Tapi, kalau aku tak payah bagi bunga. Aku terus pinang kau."
"Aku sokong." Tasya menyambung
Bulat matanya melihat Tasya menyokong Alan. Sudahnya mereka bertiga ketawa.
Dari jauh Tasya dapat melihat Adam menuju ke arah mereka.
"Kenapa?" Alan bersuara melihat muka pelik Tasya.
"Tu bukan Adam ke?"
Alan dan Qairien menoleh ke belakang.
"Bukan minggu ni dia kene pergi seminar ke?"
"Itulah. Aku tengok jadual seminar, minggu ni turn dia." Qairien mengiyakan persoalan Alan.
Adam tiba di meja mereka bertiga.
"Kau ponteng seminar yer?" Alan bertanya.
"Taklah. Aku tukar dengan Zack. Kalau minggu depan aku ada kau dengan Qairien."
Alan menganggukkan kepalanya. Alan tahu kenapa. Sebab ada Qairien. Senyuman nipis terukir di bibir Alan. Tasya perasan senyuman itu.
"Boleh aku join korang breakfirst?"
"Have a sit, Adam." Tasya mempelawa. Sementara itu Adam mengambil tempat di sebelah Tasya.
"Kau dah minum belum Adam? Kalau belum orderlah. Aku belanja semua hari ni." Qairien bertanya.
Adam memilih nasi goreng dan air milo sebagai menu paginya. Rancak mereka berempat berbual dengan pelbagai topik. Sesekali diselangi gelak ketawa. Sedang galak mereka berbual, handphone Qairien bergetar di atas meja. Lantas message yang diterima dibaca.
'Heheheheheh...aku rasa Adam nak pergi seminar dengan kau. That's why dia tukar'.
Qairien menaip message untuk dihantar kepada pengirim itu
'Huh...Bengong...dush.' Butang send ditekan.
Serentak itu, kaki Qairien menendang kaki Alan yang berada disebelahnya sebagai hukuman menghantar message itu.
Alan sedikit tersentak dan mengaduh sakit. Tasya dan Adam bertanya. Manakala Qairien pula pura-pura juga bertanya.
"Erk....Tiba-tiba kaki aku kejang." Alan memberi jawapan yang paling bernas.
Kuat betul si Qairien ni tendang kaki aku. Sendiri cari pasal, sendiri yang kena.

**********************************************************************************

bersambung......

No comments: