Thursday, January 29, 2009

BICARA ALLY...


  • Malam td kat TV3, aku tengok program bual bicara ALLY. Ape yang membuatkan aku tertarik utk mengikutinya ialah topik yg dibincangkan iaitu "Bahasa Rojak, Bahasa SMS".

  • Panel yg membincangkan topik ni memang best. Biasalah...nama pun program bual bicara, pasti ada pendapat tersendiri. Ada yang menyokong dan ada yang tidak.

  • Tp bagi aku, bila bual bicara tentang isu bahasa Melayu memang aku suka nak tgk. Aku suka dengar pendapat org lain tentang bahasa Melayu. Sejak akhir2 ni memang isu Bahasa Melayu sering diperkatakan. Tak pyh cari contoh lain, aku sendiri pun tulis blog ni guna bahasa rojak..lepas ni aku cubalah tulis sepenuhnya. Hehehehe....
  • Tapi aku bangga kalau Bahasa Melayu terus dimartabatkan seperti yang termaktub dalam perlembagaan. Yang penting diri kita sendiri.....Kitalah yang bertanggungjawab memartabatkan bahasa ibunda kita sendiri....kalau bukan kita siapa lagi.....

No comments: