Thursday, August 13, 2009

PERGINYA TAK KEMBALI.....

Sedang aku menjengah laman Utusan online...tiba2 aku terbaca artikel ini:

"KUALA LUMPUR 13 Ogos - Penyanyi utama Kumpulan Rabbani, Asri Ibrahim yang meninggal dunia kira-kira pukul 10.30 pagi ini telah rebah sebelum beliau memulakan persembahan pada pelancaran program Syahadah musim kelima di Angkasapuri di sini.

Allahyarham kemudian dikejarkan ke Hospital Pantai selepas tidak sedarkan diri. - Utusan"

Kisah ni aku masukkan dlm entry aku kerana......ada kenangan yang terukir semasa zaman aku belajar dulu2....Mase tu aku study kat UiTM Segamat. Ada konsert Rabbani. Nak dijadikan cerita...penuhnya satu dewan..sesak......baik student laki2 ataupun perempuan...yang perempuan berebut tempat duduk, yang lelakinya berdiri mengelilingi dewan..siap ada yang berdiri atas kerusi nak tgk konsert punye pasal.

Pihak penganjur x sangka begitu sekali sambutannya. Sedangkan masa tu mmg hujung bulan (time bebudak balik kampung)...tp disebabkan konsert Rabbani..masing2 x balik....

Memang best giler konsert tu....Fuh..masih terbayang suasana konsert tu...lawak dan skesta mereka...bicara indah Ustaz Asri dan rakan.......huhuhuhuhuh.....kini semua tinggal kenangan yang x dpt dilupakan...

Al-Fatihah

No comments: