Friday, July 24, 2009

JEJAK RINDU DI HATI......

Untuk entry kali ini tiba2 aku rasa seperti seorang budak perempuan yang sedang mencoret sebuah puisi indah yang penuh dengan maksud tersirat...kenapa....hehehehehe...semuanya kerana aku telah membaca sebuah novel remaja yang sangat simple tapi banyak yang boleh dipelajari kalau kita dapat memahami apa yang cuba disampaikan dalam ceritanya...wah macam pengkritik novel lak aku ni......

Hari ini aku usai membaca sebuah novel remaja yang bertajuk "Ros Oktober" karya Ida Munirah.....dah lama rasenya aku x membaca novel lantaran lambakan novel yang aku borong semasa pesta buku dulu yang perlu aku habiskan sepanjang bulan2 lepas. Semasa terpandangkan novel ni kat troli library aku terus mencapainya dan membaca sinopsisnya...menarik....
Memang benar tekaan aku...memang best...seperti biasa aku pasti akan tertarik dengan ungkapan yang digunakan dalam sesebuah novel seperti ungkapan yang tertera dalam novel ni...korang hayatilah dan tafsirkanlah sendiri maksud yang tersirat disebalik ungkapan ini.....

Ada taman
yang ingin kita pergi
biar kau menjauh
dan aku mendekati
ada pintu hanya aku berlari
ada diari berteka teki
kan tetemu nanti
jejak rindu di hati....


2 comments:

sarahjiha said...

Kalau dah bagus tu jangan lupa passkan kat saya.. he..he

Ilyah.... said...

Cik Mazni : Buku tu dlm pinjaman...nnt org request utk cik mazni yer.....