Tuesday, March 10, 2009

TERSALAH CAKAP...

Kadang2 kita boleh tersalah cakap....bagaimana ianya terjadi?????? Bila tersalah cakap adakalanya boleh mengundang ketawa.....

Peristiwa pertama:

Sepanjang minggu lepas Perkhidmatan Pemulangan Buku Layan Diri rosak. Jadi student memulangkan buku di kaunter. Datang seorang student bertanya....

Student : Bila mesin rosak lagi?

Aku : (confuse dgn soalan tu dan tanya dia soalan yang sama) Bila mesin rosak lagi????

Student : Eh...Mesin tu rosak lagi ke kak?...(tersenyum)

Aku : (Ketawa sambil menjawab soalan tu..) Heheheh


Peristiwa kedua:

Hari ini aku bertugas di kaunter. Datang seorang student untuk membuat pemulangan buku dan ingin meminjamnya kembali..dalam ayat senangnya nak "renew" balik buku tu...

Student: Kak..buku ni saya nak pinjam dan pulang balik...

Aku: Hah...

Student : Eh silap...buku ni saya nak pulangkan dan pinjam balik...(ketawa setelah menyedari dirinya tersilap cakap)

Aku: Tulah...saya pun terperanjat dengar awak cakap...(tersenyum)

No comments: